Naujienos

Dėl „kalnelių“ už galvos griebiasi ir vairuotojai, ir miesto valdžia

kalnelis

 

 

 

Šiaulių miesto gatvėmis kur kas didesniu nei leistina greičiu važiuojantys vairuotojai kai kuriose kelio atkarpose yra priversti sumažinti greitį. Miesto savivaldybė imasi veiksmų, siekiant užtikrinti saugų eismą keliuose, – įrengiami greičio mažinimo kalneliai. Nepaisant to, vairuotojai turi nemažai priekaištų dėl netinkamo darbų įvykdymo. Beje, savivaldybės atstovai darbais taip pat neliko patenkinti.

Greičio mažinimo kalneliai kelia daugiau rūpesčių, nei džiaugsmo

Greičio apribojimų nepaisantys vairuotojai jau kurį laiką Šiaulių miesto savivaldybės yra drausminami tam tikromis priemonėmis. Viena iš jų – greičio mažinimo kalnelių įrengimas. Šiais metais mieste atsirado trys tokie kalneliai – Gegužių g., Ežero g. ir Vytauto g. Tiesa, naujai įrengtas kalnelis Vytauto g. kelia daugybę pykčio protrūkių vairuotojams. Gyventojai piktinasi, kad naujasis kalnelis nėra paženklintas, todėl kai kurie vairuotojai jo net nepastebi, ir, pralėkę pro kalnelį, yra priversti rinkti automobilio važiuoklės dalis.

O ir savivaldybės atstovai atliktu darbu nesidžiaugia. Saugaus eismo komisijos pirmininkė Giedrė Mendoza Herrera pripažįsta, kad darbus projekto rangovas atliko netinkamai. Pasak jos, tai yra pagrindinė priežastis, kodėl Vytauto g. įrengtas kalnelis dar neturi horizontaliojo ženklinimo: „Visi kalneliai turi sustatytus įspėjamuosius ženklus, o Vytauto g. esantis kalnelis dar nėra baigtas rengti, todėl nėra kitaip pažymėtas. Vakar apžiūrėjome tuos kalnelius ir turime pastabų darbų rangovui. Jis iš tiesų yra per status ir greitį toje vietoje riboja labiau nei 40 km/h. Mes turime priekaištų rangovui, todėl kalnelį dar turi taisyti.“

Darbus vykdančios įmonės „Šiaulių plentas“ kokybės direktoriaus Narūno Kazanavičiaus teigimu, jis informacijos apie netinkamai atliktą darbą neturi: „Iki manęs ši informacija dar neatėjo. Yra paskirtas statybų vadovas, kuris rūpinasi tais reikalais. Patikrinsime informaciją.“

Kol savivaldybės atstovai ir darbų rangovas tarpusavyje aiškinasi dėl atliktų darbų kokybės, šia gatve važinėjantys gyventojai toliau gadina savo automobilius, važiuodami per nepažymėtą „gulintį policininką“. Vairuotojai piktinasi, kad toks kalnelių aukštis yra gerokai per didelis, net ir važiuojant leistinu greičiu, ką jau kalbėti apie jo nepastebėjusius greičio mėgėjus.

Vairuotojams kilo klausimas – kas tokioje situacijoje atlygina patirtą žalą? Saugaus eismo komisijos pirmininkės teigimu, žalos atlyginimu rūpinasi draudimo bendrovės, bet pirma turi išsiaiškinti, ar yra pagrindo teigti, kad dėl žalos kaltas ne vairuotojas – galbūt jis pats kaltas, nes nepaisė kelio ženklų.

 

Imamasi priemonių saugiam eismui mieste užtikrinti

Tokių greičio mažinimo kalnelių šiais metais įrengta trys, tačiau ateityje jų bus daugiau. Greitu metu yra numatyta įrengti dar vieną greičio mažinimo kalnelį P. Cvirkos g., šalia lopšelio-darželio „Kregždutė“. Specialistė sako, kad labiausiai riboti greitį reikia tose vietose, kur yra švietimo, ugdymo įstaigos. Beje, to prašo ir patys šių įstaigų atstovai, o savivaldybė taip pat įvertina, kuriose miesto gatvėse eismas yra intensyvesnis, kur pėstiesiems yra pavojingiausia. Ji džiaugiasi ir tvirtina, kad ši prevencinė priemonė tikrai sudrausmina vairuotojus. Lėšos šiems darbams vykdyti yra skirtos iš Kelių priežiūros ir plėtros programos.

Be minėtųjų įvairių gyventojų reakcijų sulaukusių greičio mažinimo kalnelių, šiuo metu vykdoma ir daugiau projektų, padėsiančių pėstiesiems gatvėse jausti saugiau. Štai Gegužių gatvėje, nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje, kur pavasarį buvo partrenktas ir sunkiai sužalotas vaikas, netrukus bus įrengta saugumo salelė, o kai kuriuose gyvenamuosiuose kvartaluose leistinas greitis bus 30 km/h. Tokios gyvenamosios zonos rengiamos ten, kur nėra pėsčiųjų takų, šaligatvių ir žmonės turi vaikščioti važiuojamąja kelio dalimi.

Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių patrulių kuopos vadas tikina, kad eismo įvykių dėl nebaigtų ženklinti greičio mažinimo kalnelių neturėtų kilti, jei vairuotojai laikosi kelių eismo taisyklių: „Yra skiriamieji ženklai, tad vairuotojai juos turi matyti.“

O paklaustas apie patruliavimą tuose gyvenamuosiuose kvartaluose, kur greitis ribojamas iki 30 km/h, Vladimiras Lesiuk patvirtina, kad dėmesys toms vietoms tikrai skiriamas – stebima, ar vairuotojai laikosi kelių eismo taisyklių.

Skaitykite daugiau: http://etaplius.lt/del-kalneliu-uz-galvos-griebiasi-ir-vairuotojai-ir-miesto-valdzia/

 

 

1 val nemokamo važavimo
gausi, jei paskambinsi per 10min. užsiregistruosi kursams ir pasakysi nuolaidos kodą
Nuolaidos kodas:
Driftasveža
SKAMBINK DABAR IR ATSIIMK SAVO NUOLAIDĄ
+370 612 82222