Naujienos

Griežtindami KET ir didindami baudas, pamiršo dviratininkus ir pėsčiuosius?

Griežtindami KET ir didindami baudas, pamiršo dviratininkus ir pėsčiuosius?

Kelių eismo taisyklių (KET) griežtinimas siekiant saugumo kelyje, anot vairuotojų, atrodo kiek beprasmiškas, kai niekaip nesugebama užtikrinti, kad eismo dalyviai laikytųsi dabar galiojančių taisyklių.

Vieni KET pakeitimai, pavyzdžiui, baudos balų grąžinimas, piktina vairuotojus, kiti esą nukreipiami prieš vairuotojus visiškai be reikalo.

Deja, eismo dalyviai tik šoka pagal įstatymus priiminėjančių politikų, kurie pasižymi ne tik nuomonės kaitaliojimu, tačiau ir, anot vairuotojų, ieškant kaltų tik vienoje barikadų pusėje, dūdelę.

Baudos balų sistema – žingsnis atgal

Kone daugiausia aršių diskusijų sulaukė siūlymas grąžinti 2008 m. panaikintą baudos balų tvarką, kai, surinkus dešimt baudos taškų, vairuotojas kuriam laikui prarasdavo vairuotojo pažymėjimą.

Atrodo, kad ir kokios griežtos KET būtų, keliuose tvarkingai važinėjantiems vairuotojams dėl to turėtų mažiausiai skaudėti galvą, tačiau, pasirodo, baimė kyla visai dėl kitų dalykų.

„Išgirdus, kad norima sugrąžinti baudos balų sistemą, galvoje kilo tik viena mintis – kelias kyšininkavimui. Puikiai pamenu, kokios vykdavo derybos dėl baudos balų ir kaip viena, ir kita pusės buvo suinteresuotos nusižengti“, – pasakojo ilgametę vairavimo patirtį turintis vairuotojas.

Žinoma, Policijos departamentas, išgirdęs tokių kaltinimų, argumentuoja, kad žmogiškojo faktoriaus neliks, todėl kyšininkavimas, kaip ir dabar, nebus galimas.

Prieštarauja patys sau

Įdomiausia, kad politikai, dėl baudos balų sistemos pasisakę jau anksčiau, dabar visiškai pakeitė nuomonę.

Pavyzdžiui, parlamentaras Eligijus Masiulis, buvęs susisiekimo ministras, šiuo metu pasisakantis prieš baudos balų sistemos gražinimą, 2007 metais, kai Seime buvo svarstomos Administracinių teisės pažeidimų kodekso pataisos ir siūloma naikinti šią baudos sistemą, taip pat pasisakė prieš, nenorėdamas jos panaikinti.

Pripažinta, kad baudos balų sistema nepasitvirtino kaip saugų eismą užtikrinanti priemonė. Tais pačiais metais, priėmus minėtas pataisas ir panaikinus baudos balų sistemą, tuometinis susisiekimo ministras, dabartinis premjeras Algirdas Butkevičius, sveikino sprendimus priėmusius parlamentarus.

Dabar premjeras siekia, kad griežtesnės KET, taip pat ir baudos balų sistema bei atsakomybė už taisyklių nesilaikymą būtų priimtos dar šiais metais.

Kalčiausi išliks vairuotojai

Vairuotojai pastebėjo, kad, nepaisant siūlymo uždrausti jauniems vairuotojams sėstis prie vairo išgėrus bent kiek alkoholio ir didesnes baudas už važiavimą išgėrus, vertėtų imtis prevencinių priemonių dėl kitų eismo dalyvių.

„Nėra visiškai jokių pokyčių, numatytų pėstiesiems bei dviratininkams, tačiau eismo įvykių su jais nutinka ne ką mažiau nei su automobiliais“, – pridūrė vairuotojas.

Iš tikrųjų, remiantis eismo įvykių statistika, praėjusiais metais tarp žuvusių eismo dalyvių 33–34 proc. sudarė pėstieji. Kartu sudėjus su žuvusių dviratininkų skaičiumi šis siekia beveik 50 procentų.

Dėl šios priežasties imtasi prevencinių priemonių: vykdomos nuolatinės akcijos, per kurias pėstieji ir dviratininkai aprūpinami atšvaitais, o nuo kitų metų liepos mėnesio pastarieji privalės dieną įsijungti baltus šviesos žibintus arba dėvėti ryškiaspalves šviesą atspindinčias liemenes, naktį turės ir įsijungti šviesas, ir dėvėti liemenes.

Žinoma, tokios priemonės papiktino ne vieną dviratininką, tačiau, kaip ir vairuotojams, pastariesiems belieka tik šokti pagal politikų dūdelę.

Situacija gerėja, tačiau nepakankamai

Remiantis praėjusių metų duomenimis, Lietuvai pagal žuvusiųjų skaičių, tenkantį vienam milijonui žmonių, lyginant su kitomis Europos Sąjungos šalimis tenka prasčiausias įvertinimas.

Tačiau, 2008–2012 metų duomenimis, eismo įvykių skaičius šalies keliuose kasmet mažėja: 2008 m. užfiksuoti 4 795, o 2012 m. – 3 173 eismo įvykiai. Panaši sužeistųjų ir žuvusiųjų mažėjimo tendencija.

Tačiau policijos skelbiama statistika vis tiek šiurpina – po kiekvieno savaitgalio pagaunami prie vairo girti vairuotojai ne tik vairuoja neblaivūs, tačiau ir patenka į eismo įvykius, per kuriuos nukenčia nekaltų žmonių.

Tai, kodėl vairuotojai piktinasi dviratininkais ir pėsčiaisiais, atsispindi ir policijos paskelbtoje statistikoje: šią vasarą nuo gegužės 31-osios kiekvieną savaitgalį vykdomų reidų metu išaiškinti net 834 neblaivūs dviračių vairuotojai. Policija ėmėsi papildomų priemonių pėstiesiems informuoti, nes kiekvieną dieną tamsiu paros metu einant be šviesą atspindinčių priemonių šalies keliuose partrenkiami pėstieji.

Tomas Juškėnas

Informacija paimta iš:

http://etaplius.lt/grieztindami-ket-ir-didindami-baudas-pamirso-dviratininkus-ir-pesciuosius/